loading...
حداکثر کردن امنیت
امیری بازدید : 62 چهارشنبه 12 آذر 1399 نظرات (0)

پیش گفتار مطلب

در ای مطلب می خواهیم مباحث حول و حوش برد گوشی را بررسی کنیم و عوامل موثر در تخریب و سوختن برد را بیان کنیم چرا که اگر برد گوشی بسوزد، گوشی موبایل در اعماق تاریخ محو می شود و دیگر باید بیخیال هر چی توی گوشی بوده، شوید! در نتیجه امنیت گوشی شما در خطر است.

 

طرح تعویض رایگان باتری گوشی های آیفون 6S توسط اپل - دیجیتال گروند

 

بررسی مادربرد گوشی موبایل

 

برد یا مادربرد چیست و چه کاری انجام می دهد؟؟

 

به برد گوشی، Main Board یا Mother Board گوشی نیز می گویند. مادر برد یک صفحه سبز رنگ است که تمام اجزای گوشی به آن متصل می شوند.
 برد به عنوان یکی از مهم ترین قطعات این دستگاه، موظف است که هماهنگی لازم بین سایر اجزای گوشی را فراهم کرده و به این ترتیب، عملکرد های مختلف دستگاه را امکان پذیر نماید
علاوه بر این تعداد زیادی خازن، دیود، ترانزیستور و مقاومت نیز روی برد نصب شده اند تا برق رسانی به قسمت های گوشی بر حسب نیاز هر بخش انجام گیرد. به طور کلی برد گوشی، اصلی ترین و مهم ترین سخت افزار هر گوشی است که آسیب به آن باعث از کار افتادن بخش های مختلف یا کل گوشی خواهد شد.

آموزش تخصصی تعویض هارد گوشی | همراه موبایل ایرانیان

مهم ترین بخش های برد گوشی هوشمند، شامل موارد زیر می شوند:

مقاوت : مقاومت یکی از بخش های اصلی برد است که وظیفه ی آن، پخش جریان برق به سایر قطعات و بخش های دستگاه می باشد. در اصل، مدیریت جریان برق در تمامی قطعات سخت افزاری موبایل sony ، بر عهده ی مقاومت است.
خازن : خازن در برد گوشی های موبایل به عنوان منبع تغذیه ی ولتاژ انجام وظیفه می کند. به دلیل ارتباط این قطعه با برق، معمولا خازن دچار ایرادات متعددی شده و البته قابل تعمیر نبوده و باید تعویض گردد.
سیم پیچ : دیگر قطعه ی مهم در برد موبایل سونی ، سیم پیچ است که وظیفه ی محافظت از ولتاژ را بر عهده دارد.
دیود : برای ثابت کردن ولتاژ در گوشی های موبایل استفاده می شود
ترانزیستور : به عنوان تقویت کننده برای ولتاژ عمل می کند.

روی مادربرد یا برد اصلی همه قطعات سخت افزاری اصلی نصب می‌شوند (مثل ساختمان‌های مهم در مثال بالا) و همه این قطعات با استفاده از مسیرهای الکترونیکی ریز به یکدیگر وصل می‌شوند

بردهای به کار رفته در داخل گوشی‌ها به سه بلوک اصلی تقسیم می‌شوند. این سه بلوک Base Band ، بلوک Rardio Frequency و بلوک Analog Frequency نام دارند.

 

اما این سخن که برد های موبایل های برند های سامسونگ و اپل و ... با یکدیگر تفاوت زیادی دارند؟؟ باید گفت قطعا برد موبایل های شرکت های متفاوت با هم متفاوت هستند البته میزان کارایی مادربرد ها خیلی با یکدیگر تفاوت ندارد. البته توجه داشته باشید تفاوت نداشتن در مدل های نزدیک به هم منظورمون هست نه یک مادربرد سامسونگSM-J710F  با یک مادربرد هواوی 625 یا برد آیفون 20 ملیون تمنی. گوشی های در رده نزدیک قطعا لوازم آنها نیز نزدیک به یکدیگر کارایی دارند.


بلوک Base Band

 

آی سی بلوتوث: دریافت و ارسال امواج بلوتوثی
آی سی شارژ: شارژ باتری، هنگام اتصال شارژر به گوشی
آی سی پاور: تأمین ولتاژ دریافت شده از باتری برای ارائه به اجزاء مختلف گوشی. آی سی پاور هیچگاه غیرفعال نمی‌شود.
آی سی رادیو FM: همانطور که از نامش پیداست، پردازش داده‌های مربوط به کانال‌های رادیویی
آی سی CPU: پردازش کل داده‌های گوشی
آی سی‌های متعلق به حافظه: شامل آی سی‌های IC RAM ، IC FLASH ، IC E2PROM

 


بلوک Radio Frequency

 

VCO: قابل استفاده در تبدیل‌های فرکانسی گوشی
IC RF: انجام مدولاسیون و دمدولاسیون
IC PF: تقویت و ارسال فرکانس و امواج
آنتن: دریافت فرکانس‌ها از دکل‌های مخابراتی
فیلترهای SAW: فیلتر کردن فرکانس‌های اضافی اطراف گوشی
سوئیچ آنتن: مدیریت دو حالت فرستنده و گیرنده

چگونه بررسی کنیم مادربرد موبایل کار می‌کند یا خیر؟
اطمینان حاصل کنید که آیا می‌توانید بدون هیچ گونه مشکلی در گرمای بیش از حد، تماس برقرار کنید. همچنین مطمین شوید که می‌توانید بدون مشکل موبایل خود را شارژ کنید و یا خیر (نشانگر باتری را بررسی کنید).

در بررسی باتری خود، به این نکته توجه کنید که آیا موبایل شما هنگام شارژ شدن، گرمای بالایی تولید می‌کند یا خیر. اگر گرمای زیادی تولید نکرد مادربرد تلفن همراه شما درست کار می کند.

وقتی مادربرد خراب شود و یا آسیب ببیند حتی نمی‌توانید کارهای ساده‌ای با آن انجام دهید ودر بعضی موارد، ممکن است موبایل شما گاهی درست عمل کند؛

به هاردي(EMMC) که از نظر الکترونيکي آسيب ديده باشد hard سوخته(EMMC آسيب ديده) مي گويند.آسيب هايي که نوسان برق ميتواند به هارد وارد کند اين است که به برد يا آي سي کنترل يا هر دو آسيب مي رساند.گاهي اوقات هارد گوشي قابل تعمير است اما در مواردي نيز هارد قابليت تعمير را ندارد و مي بايست آن را تعويض کرد. در مورد هارد سوخته اي که قابليت تعمير ندارد ,اطلاعات نوشته شده روي، هارد ديگر قابل بازيابي نيست.

 

درنهایت

زماني که گوشي در حال شارژ است، هرگز اقدام به خاموش يا ريست کردن گوشي نکنيد.
زماني که باتري گوشي زير 20 % ظرفيت شارژ است اقدام به ريست فکتوري يا ريست معمولي نکنيد، چرا که در اين حالت عمل خواندن و نوشتن به ولتاژ بيشتري  نياز دارد و اين کار سبب ميشود که به hard گوشي ولتاژ مناسبي نرسد و در عملکرد آن اختلال ايجاد کند.پس هميشه توجه داشته باشيد که باطري گوشي بالاي 70 يا 80 % شارژ بهينه داشته باشد.

 

 


معرفی لوازم و عوامل افزایش امنیت در وبلاگ تاپ امنیت در خدمت شما عزیزان می باشد.

 


 

مقالات مرتبط:

راهنمای به حداکثر رساندن امنیت منازل و محل کا

برچسب ها امنیت موبایل ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 47
  • بازدید سال : 603
  • بازدید کلی : 2,880